Garantie en Retouren

Garantievoorwaarden en retourbeleid

Je krijgt altijd garantie op aangeschafte producten bij NieuwGebruikt. De duur van de garantie verschilt per product. Bij een fiets van 5 jaar oud is de garantie uiteraard korter dan bij een (praktisch) nieuwe Samsung S10 telefoon bijvoorbeeld. Daarnaast zit op verreweg de meeste producten die wij aanbieden ook nog fabrieksgarantie waarbij wij desgevraagd een bemiddelende rol zullen spelen.

Wij vermelden de garantietermijn altijd op de factuur, en meestal ook bij de advertentie. Staat de garantietermijn niet bij de advertentie? Neem dan contact met ons op als je wil weten hoe lang de garantie voor dit product is.

Wanneer het product onverhoopt niet goed werkt zoals het moet werken, dan proberen wij dit eerst voor je te verhelpen. Lukt dit niet binnen de garantietermijn? Dan kun je het product ruilen of ontvang je een tegoedbon na overlegging van de factuur. Wij geven alleen in uitzonderlijke situaties geld terug.

Retourbeleid

Voor online aankopen in onze webwinkel van nieuwe producten in ongeopende verpakking hanteren wij de wettelijke regels. Dan heb je na ontvangst 14 dagen de tijd om het eventueel te retourneren. Tijdens deze bedenktijd dien je voorzichtig om te gaan met het product. Zichttermijn is geen gebruikstermijn.  Je mag het product bekijken zoals je dat in de winkel ook zou doen.

Heb je besloten dat je het nieuwe product in de verpakking wil retourneren binnen 14 dagen na ontvangst? Dan zijn de verzendkosten zijn voor jouw rekening. Wanneer wij het product hebben ontvangen, wordt het geld van de aankoop teruggestort.

Ook op online aankopen voor niet-nieuwe producten en/of producten waarvan de verpakking al open is geweest voor aanschaf heb je na ontvangst 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Het kan echter zijn dat je het product, in die bedenktijd, hebt gebruikt. Dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering die daarvan het gevolg is. NieuwGebruikt heeft recht op een vergoeding wanneer je het product gebruikt retourneert. Of in meer gebruikte staat dan door ons geleverd.

Heb je besloten dat je het product wil retourneren binnen 14 dagen na ontvangst? Dan zijn de verzendkosten ook hier voor jouw rekening. Wanneer wij het product hebben ontvangen, wordt het geld teruggestort. Al dan niet in mindering daarop het verlies aan waarde door gebruik anders dan het hebben van het product op zicht.

Uitzonderingen retourneren


Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

 a. Bij verzegelde producten (bijvoorbeeld telefoons). Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.

 b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

 c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

 d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

 e. die snel kunnen bederven of verouderen;

 f. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

 g. voor losse kranten en tijdschriften;

 h. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Niet-online gekochte goederen

Voor aangekochte producten die fysiek bij ons opgehaald zijn geldt een ander retourbeleid dan voor niet-nieuwe producten en/of producten waarvan de verpakking al open is geweest voor aanschaf. Aangezien je deze producten zelf hebt kunnen bekijken en/of proberen nemen wij deze producten niet retour.

Nog vragen?

Als je nog vragen hebt over de garantievoorwaarden of het retourbeleid, neem dan contact met ons op. Wij vinden het belangrijk dat je hierover vooraf goed geïnformeerd bent. Er is bijna niets vervelender dan misverstanden achteraf. Onze ervaring is echter dat in een enkel geval van een verschil van mening wij er altijd in goed overleg uitkomen. De beste klant is immers een tevreden klant!